الگوریتم های مهم و کاربردی گوگل که هر وب مستری باید آنها را بشناسد!
نوشته شده توسط : لیدی

 

 

الگوریتم های گوگل در واقع معیارهای مهمی هستند که توسط گوگل و موتورهای جستجو برای ارزیابی سلامت سایت مورد استفاده قرار می گیرند. ضوابط ضمیمه شده به برخی قوانین و مقررات می تواند گاهی بسیار سختگیرانه باشد. با توجه به اینکه گوگل به فعالیت های واقعی سایت ها اهمیت می دهد، الگوریتم های گوگل دائما در حال تغییر و به روز رسانی هستند. 

گاهی اوقات برخی از الگوریتم ها می توانند محدودیت هایی برای افراد ایجاد کنند و این باعث می شود افراد سودجو وارد این عرصه شوند و راه هایی برای دور زدن الگوریتم های گوگل بیابند. این بزرگترین دلیلی است که الگوریتم های گوگل دائما در حال به روز رسانی و اصلاح هستند. اگر صاحب یا مدیر وب سایت هستید، باید اطلاعات کافی در مورد الگوریتم های گوگل برای بررسی و بهبود وضعیت سئوی سایت داشته باشید. برای اطلاع از الگوریتم های گوگل، با ما در آژانس دیجیتال مارکتینگ بانوی هدف همراه باشید.

الگوریتم های گوگل چیست؟ 

الگوریتم گوگل در واقع مجموعه پیچیده ای از الگوریتم ها هستند که به کاربران کمک می کنند تا پاسخ سوالات خود را از طریق آنان پیدا کنند. این الگوریتم ها با سیگنال های رتبه بندی مختلف در طول روز کار می کنند و صفحات وب را بر اساس معیارهای خاصی رتبه بندی می کنند. گوگل در مورد نحوه عملکرد الگوریتم خود توضیح زیادی نمی دهد، اما اعلام کرده است که چه پارامترهایی را اندازه گیری می کند؛ از جمله: معنی و هدف جستجو، ارتباط یک صفحه وب با آن پرس و جو، کیفیت و قابلیت اطمینان. صفحه، صفحه اطلاعات موتور جستجو است که شامل مکان، جستجوهای قبلی و هرگونه تنظیمات در حساب Google است. برخی از الگوریتم های گذشته و حال نام هایی مانند مرغ مگس خوار، پنگوئن، RankBrain و BERT دارند. اینها برخی از تاثیرگذارترین الگوریتم هایی هستند که انتشار و به روز رسانی آنها نتایج جستجو را تغییر داد. 

همچنین برخی به روز رسانی های غیر الگوریتمی مانند E-A-T تاثیر زیادی بر الگوریتم های گوگل دارند. همه اینها برای بهینه سازی موتور جستجو چه معنایی دارد؟ اساساً، سئو هرگز یک رویکرد یکسان نیست، و همچنین نمی‌توان روی هیچ تاکتیکی برای همیشه حساب کرد؛ زیرا به‌روزرسانی‌های الگوریتم Google، آنچه را که کار می‌کند یا کار می‌کند به چالش می‌کشد. قبل از پرداختن به عوامل مهم الگوریتم های گوگل، بهتر است ابتدا فرآیند رتبه بندی گوگل را درک کنید. 

این فرآیند به سه مرحله زیر تقسیم می‌شود: 

خزیدن: مرحله اول شامل ربات‌های گوگل (عنکبوت‌های بدنام) است که در وب به دنبال صفحات وب جدید یا به‌روز می‌گردند. به طور کلی، هرچه یک صفحه لینک های بیشتری داشته باشد، گوگل راحت تر آن را پیدا می کند. صفحات باید خزیده شوند و برای رتبه بندی فهرست شوند. 

ایندکس: قدم بعدی گوگل این است که این URL ها را تجزیه و تحلیل کند و سعی کند بفهمد هر صفحه درباره چیست. این کار را با مشاهده دقیق محتوا، تصاویر و سایر رسانه های موجود در صفحه انجام می دهد و سپس این اطلاعات را در یک پایگاه داده بزرگ به نام فهرست گوگل ذخیره می کند. در این دو مرحله اول، بسیار مهم است که سئوی فنی شما در وضعیت خوبی قرار داشته باشد و نقشه سایت، هدرها و متا تگ ها به درستی تنظیم شوند. 

رتبه بندی: مرحله نهایی تعیین این است که کدام مورد از این صفحات برای یک جستجوی خاص، مفید و مرتبط با سرچ کاربران هستند. این مرحله به مرحله رتبه بندی معروف است و اینجاست که الگوریتم جستجوی گوگل وارد عمل می شود.

 در صورت علاقه مندی به مباحث سئو و دیجیتال مارکتینگ، می توانید مقالات ما را در وب سایت لیدی تارگت دنبال کنید. همچنین برای انجام خدمات دیجیتال مارکتینگ، می توانید از تجارب متخصصین آژانس بانوی هدف بهره گیرید.





:: بازدید از این مطلب : 124
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 14 آبان 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: